Перейти до основного вмісту

5-Є українська мова 1.04



5 –Єклас                                             
Тема. Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
Усно продовж речення :
Після дощу з’явилась. . .
Дівчинка відчинила. . .
Хлопчик отримав. . .
До берега підійшло. . .
(Двійка, двері, судно, райдуга)
Повторіть
-  Що таке синтаксис?
-  Що таке речення?
-  Що таке граматична основа речення?
-  Назвіть другорядні члени речення.
1)        Дайте відповіді на питання.
 Гра „Спіймай помилку” 
Знайдіть неправильне твердження і сформулюйте його за правилом.
1.​ Однорідні члени речення – відповідають на одне питання; належать до одного слова; є однією частиною мови.
2.​ У реченні з однорідними членами речення ставимо знак оклику.
3.​ Однорідні члени речення вимовляємо з перелічувальною інтонацією.
       4.​ Однорідні члени речення поєднуються сполучниками і (й), та, а, але або без сполучників.
       5. Однорідні члени речення вимовляємо з протиставною інтонацією.
Вправа Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть однорідні члени речення відповідно до їхньої синтаксичної ролі.
Гори, долини, сади сумують за теплом.
Між небом і землею світило ясне сонце.
Вечір наступав тихий та рожевий.
Калина кетяги схилила і задумалась.
Гра «Четверте зайве».
Закресліть «четверте зайве». Поясніть, що спільного між іншими словами кожного рядка.
Груша, слива, книга, яблуко.
Автобус, трамвай, ножиці, тролейбус.
Шафа, кошик, стіл, диван.

Прочитай
При однорідних членах речення може бути узагальнююче слово.
Узагалювальне слово може стояти перед однорідними членами або після них.
Музиканти грають на інструментах: скрипці, барабані, бубоні.
: О, О, О.
Мальви, волошки, ромашки – це квіти.
О, О, О –
Вправа.  Перепишіть речення,поставте розділові знаки,  накресліть схеми до них. 2
1. Мамина пісня, батькова хата, дідусева казка, бабусина виши­ванка — усе це наша пам’ять.
2. Покрилось туманом все: і ріка, і гори, і сади.
3. Земля і вода, і повітря – все заснуло.
4. До віночка вплітають різні квіти: ромашки, волошки, чорнобривці.

Вправа 2. Перепишіть, на місці крапок уставляючи узагальнювальні словаЗолотом виблискують на осінніх вулицях …: каштани, тополі, ясени та клени. Я захоплююсь творами таких …: Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Українки. Українська вишивка хрестиком дуже часто зображує …: калину, виноград, троянди, васильки.
Вправа 3. Складіть речення з узагальнюючими словами та однорідними членами речення за малюнками.
(Негода показує таблички із словами  до малюнків)

Вправа 4. Осінь – щедра пора року на овочі, фрукти.
            Гра «Збери плоди».
            Iв. – овочі
            IIв. – фрукти.
            Допиши речення
… і …, … і … збирають люди восени.
Осінь щедра на такі фрукти: …, …, …

. Домашнє завдання.
Вивчити правила, параграф 39, Впр.462,464

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

7.12 Літературна студія

  ТЕМА: Літературні жанри і стилі. .) 1. Згадайте, що таке літературний рід. 2. Які літературні роди ви знаєте? Які особливості мають твори цих родів? 3. Із творами яких жанрів ви знайомилися на уроках зарубіжної літератури? 4. Який жанр ви можете назвати улюбленим? Чому?     .2. Конкурс літературознавців (р Учитель наводить визначення літературних жанрів, що їх учні вивчали в 5-8 класах. Учні називають жанри. Правильна відповідь зараховується тій групі, яка назвала її першою. У конкурсі перемагає група, яка дала більше правильних відповідей. 1. Один із основних жанрів народної творчості та жанр літератури. Епічний сюжетний художній твір про вигадані та фантастичні події. (Казка.) 2. Епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, за обсягом посідає проміжне місце між романом і оповіданням. (Повість.) 3. Ліро-епічний алегоричний короткий твір, переважно віршований. Складається з оповідної частини та висновку-повчання. (Байка.) 4. Великий за
                                                           6 клас                                                   Українська мова Тема : Ступені порівняння якісних прикметників, їх   творення.                                                                                                                                               Творення ступенів порівняння якісних прикметників                                                               Вищий ступінь                                                                                         Проста форма   Корінь або основа   Нульового ступеня      +    -ш-,-іш-   дорогий- дорожчий дужий-дужчий близький-ближчий високий-вищий                    Складна   форма Більш         менш     +     нульовий ступінь широкий -   більш широкий вузький – менш вузький                                                                                              

Українська мова 7-Д 31.03

Повторіть параграф 32, виконайте завдання. 1. Прислівник – це А) особлива форма дієслова; Б) змінна самостійна частина мови; В) незмінна самостійна частина мови. 2. Прислівник виражає А) ознаку предмета за дією; Б) ознаку або приналежність предмета якійсь особі; В) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета. 3. Прислівники уночі, вчора, влітку, щойно за значенням належать до групи, що означає А) спосіб дії; Б) місце дії; В) час дії. 4. У словосполученнях бачив змалку, довго плакав, сприймають по-різному прислівники виражають А) ознаку дії; Б) ознаку предмета; В) ознаку іншої ознаки. 5. Усі слова є прислівниками в рядку А стрімголов, змалечку, вперемішку, босоніж Б стромляючи, важко, легко, спересердя В не раз, зроду-віку, до дому, час від часу 6. Усі прислівники належать до одного розряду за значенням у рядку А тепло, таємно,   близько Б вночі, швидко, жартома, хитро В довкола, згори, торік, зопалу 7. Усі прислівники я