Перейти до основного вмісту
5-Є клас
Українська мова
Повторіть.
—    Що називається додатком?
—    Що називається означенням?
—    Що називається обставиною?
—    Які речення називаються поширеними?
—    Які речення називаються непоширеними?
Завдання 2: зробіть синтаксичний розбір. 
1) 
2) 
Діло майстра боїться.
3) 
4) 






2. Слово вчителя.
Однорідні члени речення — це такі члени речення, які відповідають на одне й те саме питання і відносяться до одного й того самого слова. Вимовляються вони з інтонацією переліку. Однорідними можуть бути як головні, так і другорядні члени речення. Між ними ставиться кома.
3. Робота в зошитах.
Завдання: записати схеми речень з однорідними членами.
1)    О, О, О...
2)    О, а (але, та) О...
3)    О, і О, і О...
4)    О, О і О...
5)    УС: О, О, О...
6)    О, О, О — УС...
4. Робота за підручником.
Вправа 451
5. Творча робота.
Завдання: доповнити кожне речення однорідними членами, підкреслюючи їх відповідними лініями.
Вечір був чудовий, ... .
Дерева від вітру шумлять, ... .
Біля школи зацвіли айстри, ... .
Діти працювали охоче, ... .
У цирку виступали клоуни, ... .
Учні зі святом привітали учителів, ... .
Перед хатою росли червоні, ... маки.
6. Завдання: записати речення, поставити розділові знаки, визначити узагальнювальне слово (УС), підкреслити однорідні члени речення.
І весна, й осінь, і зима, й літо — всі пори року гарні по-своєму.
І на тім рушникові оживе все знайоме до болю: і дитинство, й розлука, й твоя материнська любов. (А. Малишко.)
7. 
Завдання: записати речення. На місці пропуску вставити узагальнювальне слово.
Золотом виблискують на осінніх вулицях ...: каштани, тополі, клени та ясени. Я вивчила напам’ять твори таких ...: Тараса Шевченка, Лесі Українки, Андрія Малишка. Жито, пшениця й овес — ... разом поспіло й посохло.
8. Робота за підручником.
Вправа 149.

Творча робота.
Завдання: придумати речення за поданими схемами.

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник, § 38, Впр.453

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

                                                           6 клас                                                   Українська мова Тема : Ступені порівняння якісних прикметників, їх   творення.                                                                                        ...

7.12 Літературна студія

  ТЕМА: Літературні жанри і стилі. .) 1. Згадайте, що таке літературний рід. 2. Які літературні роди ви знаєте? Які особливості мають твори цих родів? 3. Із творами яких жанрів ви знайомилися на уроках зарубіжної літератури? 4. Який жанр ви можете назвати улюбленим? Чому?     .2. Конкурс літературознавців (р Учитель наводить визначення літературних жанрів, що їх учні вивчали в 5-8 класах. Учні називають жанри. Правильна відповідь зараховується тій групі, яка назвала її першою. У конкурсі перемагає група, яка дала більше правильних відповідей. 1. Один із основних жанрів народної творчості та жанр літератури. Епічний сюжетний художній твір про вигадані та фантастичні події. (Казка.) 2. Епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, за обсягом посідає проміжне місце між романом і оповіданням. (Повість.) 3. Ліро-епічний алегоричний короткий твір, переважно віршований. Складається з оповідної частини та висновку-повчання. (Байка.) ...

6-А українська мова 3.04

Тема уроку.   Творення прикметник ів. Перехід прикметників у іменники   Усно дайте відповіді на питання. - Що називається прикметником? - На які питання відповідає прикметник? - З якою частиною мови узгоджуються прикметники? - Яким членом речення найчастіше виступає прикметник? - На які групи за значенням поділяються прикметники? - Прикметники якої групи мають ступені порівняння? - На які групи відмінювання поділяються прикметники? - Які способи творення слів ви знаєте? Письмово виконай завдання. Завдання   1 . Виконайте морфологічний розбір прикметника синявий.   Визначте загальну характеристику речення. Твердий синявий сніг грав на сонці самоцвітами. Завдання 2 . Виконуємо письмово. Вибірковий диктант. Із поданих словосполучень   випишіть з якісними прикметниками.                         Дерев’яне ві...