Повторіть параграф 32, виконайте завдання.
чистіше
повітря, чистіше прибрано.
Домашнє завдання. Параграфи 32-33. Вправа 342.
1.
Прислівник – це
А)
особлива форма дієслова;
Б)
змінна самостійна частина мови;
В) незмінна самостійна частина
мови.
2.
Прислівник виражає
А)
ознаку предмета за дією;
Б)
ознаку або приналежність предмета якійсь особі;
В) ознаку дії, ознаку іншої
ознаки, ознаку предмета.
3. Прислівники уночі, вчора,
влітку, щойно за значенням належать до групи, що означає
А)
спосіб дії;
Б)
місце дії;
В) час дії.
4. У словосполученнях бачив
змалку, довго плакав, сприймають по-різному прислівники виражають
А) ознаку дії;
Б)
ознаку предмета;
В) ознаку
іншої ознаки.
5. Усі слова є прислівниками
в рядку
А стрімголов, змалечку, вперемішку, босоніж
Б стромляючи,
важко, легко, спересердя
В не раз,
зроду-віку, до дому, час від часу
6. Усі прислівники належать до одного розряду за значенням у рядку
А тепло, таємно,
близько
Б вночі, швидко,
жартома, хитро
В довкола, згори,
торік, зопалу
7. Усі прислівники
якісно-означальні в рядку
А гарно, весело, добре, сумно
Б розумно, мало,
спересердя, важко
В радісно, пішки,
спекотно, холодно
8. Усі прислівники
кількісно-означальні в рядку
А мало, надвоє, тричі, занадто
Б трохи,
поодинці, до речі, додому
В дуже, один в
один, на жаль, як-не-як
9. Усі прислівники способу
дії в рядку
А верхи, завжди,
учора, по-латині
Б на-гора,
здалеку, на щастя, понині
В навшпиньки, по-молодечому, по-нашому, пішки
10. Усі прислівники місця в
рядку
А вдома, згори,
здалеку;
Б мізерно,
ліворуч, наприкінці, туманно
В десь-колись,
здалеку, байдуже, навколо
11. Усі прислівники причини
у рядку:
А багато, мало,
дуже
Б згарячу, спросоння, спересердя
В швидко, добре,
верхи
12. Усі прислівники мети дії
у рядку:
А багато, мало,
дуже
Б ліворуч,
наприкінці, туманно
В наперекір, навмисне, на зло
Тема.
Ступені порівняння прислівників
Тема нашого уроку «Ступені порівняння прислівників». Це у нас
один з уроків, на яких ми подорожуємо країною Прислівника, і дещо про цю
частину мови ви вже знаєте. Опираючись на свої знання, заповніть першу колонку
в таблиці.
На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося зі ступенями порівняння
прислівників, будемо вчитись утворювати прислівники вищого та найвищого
ступенів порівняння, відрізняти їх від омонімічних форм прикметника,
розвиватимемо творчі вміння правильно вживати їх у мовленні.
Від того, наскільки вільно і
правильно ми володіємо мовою, залежить те, як нас розуміють інші.
Ми часто говоримо один
одному: бажаю тобі добра і щастя. Це не тільки вияв ввічливості. У цих словах
ми виявляємо свою людську сутність. (В.Сухомлинський)
Робота з картками
Картка
№ 1
Виписати словосполучення із прислівниками,
позначити головне слово та питання, на яке відповідає прислівник. Визначити
розряд прислівників за значенням.
Прийти ввечері, відчинене вікно, написаний
своєчасно, говорити по-англійськи, чудовий краєвид, чудово оформлений, зробити
наперекір, зробити шпаківню, зручно сісти, сісти в класі.
Картка
№ 2
До поданих слів дібрати прислівники,
позначити головне слово та надписати запитання. Визначити розряд прислівників
за значенням.
Зробити ... , посіяти ... ,приїхати ... ,
намальований ... , прочитаний ... , веселий ... , виконаний ... , написаний ...
.
Складіть асоціативний ряд
- Як жив і творив Шевченко?
- Як звучить наша рідна мова?
- Як треба нам зараз працювати на
уроці?
Дайте
відповіді на питання
Чи зустрічалися ми раніше із ступенями
порівняння під час вивчення інших частин мови?
Чи всі прикметники можуть утворювати
ступені порівняння?
Які ступені порівняння ви знаєте?
Усне повідомлення
учениці про ступені порівняння прикметників (за схемою).
Опрацюй таблицю в підручнику
Отже, як і прикметники, можуть утворювати
вищий і найвищий ступені порівняння якісні прислівники. Давайте прослідкуємо,
як утворюються ступені порівняння прислівників.
Випишіть лише ті прислівники, які мають
форми ступенів порівняння. Визначте усно ступінь порівняння.
Близько, складніше,
вище, струнко, мужньо, довше, чудово, найдовше, високо,
веселіше, найсмачніше, щедро, якнайглибше, щонайтемніше,
самовпевнено, найгостріше, обережно.
Утворити просту і
складену форми вищого і найвищого ступенів порівняння.
І
варіант - швидко, низько.
ІІ варіант - глибоко, високо.
·
Дослідити, які фонетичні зміни відбуваються у процесі творення ступенів порівняння прислівників.
Скласти речення з
утвореними прислівниками.
«Добери антонім
До поданих прислівників дібрати слова-антоніми й утворити від них просту і
складену форми вищого ступеня порівняння.
Пасивно, далеко, вузько, гарно, тихо, легко.
Лінгвістичне
спостереження. Запишіть речення
Визначте, до яких частин
мови належать виділені слова.
Найщиріше звучать Шевченкові слова про матір.
Саме до
жінки-матері звертає поет своє найщиріше слово.
Необхідно розрізняти прислівники вищого і
найвищого ступенів порівняння й однозвучні форми вищого і найвищого ступенів
порівняння прикметників середнього роду в називному відмінку однини.
Порівняймо:
Прислівник
звучать як? — найщиріше. Прислівник прилягає до дієслова
Прикметник
слово яке? — найщиріше) Прикметник узгоджується з іменником
• Робота з підручником. Виконання вправи 211.
(1-2 речення)
- Складіть речення із поданими словами так, щоб в
одному реченні слово виступало прикметником, а в іншому – прислівником.
Домашнє завдання. Параграфи 32-33. Вправа 342.
Коментарі
Дописати коментар