Українська
мова 7 клас
Тема.
Ступені
порівняння прислівників
1. Лінгвістична
гра «Чи правда що…?»
-
Прислівник – службова
частина мови?
-
У реченні прислівник и
можуть виконувати синтаксичну роль обставини, присудка, означення?
-
Прислівники змінюються
за відмінками, родами числами?
-
Прислівник виражає
ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета?
-
Слова «близький,
далекий, високий» - це прислівники?
-
Прислівник вголос
утворений суфіксальним способом?
-
Прислівник відповідає
на питання як?, де?, коли?, куди?, звідки?...?
2. Диктант
– диспут
3.
Мовно-літературна
п’ятихвилинка
(Враховуючи зміст,
ритміку і римування, доберіть з довідки необхідні за змістом прислівники.
Визначте розряд кожного з них).
Спекла пиріг, щоб
друзів пригостити,
І заварила запашистий
чай,
Бо хочеться так (як?)…..
посидіти,
Погомоніти, адже
стомилась (як?)…..
Від того, що зима у нас
застрягла
(Як?)…., і весна чогось не йде.
Що пташка під
вікном не заспівала,
(Де?)… сніг, а
квіточок – ніде.
І (як?)…., і
(як?)…. пташині,
Що прилетіла до
боліт своїх.
Вже березню
кінець, а холод й (коли?)….
Земля біленька,
бо (де?) …повсюди сніг.
Зійшлися друзі,
наче й потепліло
Від щирих слів і
від палких сердець.
На ранок –
сонце, небо посвітліло,
Й зимі холодній
(як?)….. прийшов кінець!
І на душі
бальзам, весна розквітла,
По вулиці
побігли ручаї.
Від друзів так
багато світла!
Спасибі вам,
ріднесенькі мої!
Довідка: просто, вкрай. надовго,
повсюди, холодно, голодно, нині, повсюди, враз.
1. Вправа
«Мозковий штурм»






Відданим, щирим,
хоробрим, чесним, відвертим, люб’язним, лагідним, вірним, сумлінним, гостинним.
-
До якого розряду за
значенням відносяться дані прикметники?
-
Утворіть від цих
прикметників прислівники, наприклад, віддано..
-
До якого розряду за
значенням відносяться дані прислівники?
1. Вправа
«Навчаючись-учусь»
Спираючись на правила творення ступенів порівняння
прикметників, утворіть ступені порівняння прислівників, які ви щойно утворили.
Зробіть власні висновки про творення ступенів порівняння прислівників. Свої
міркування звірте з теоретичним матеріалом підручника - теж, до речі, вашим
другом,, який завжди прийде на допомогу.
2.
Аналіз таблиці
Розгляньте
таблицю і з’ясуйте, як творяться ступені
порівняння прислівників.

Деякі прислівники
простої форми вищого ступеня порівняння можуть утворюватися від різних коренів.
Наприклад: добре → краще, погано → гірше, багато → більше.
В окремих прислівниках відбувається чергування
приголосних:
1) [г] + [ш] → [жч] (дорого → дорожче);
2) [ж] + [ш] → [жч] (дуже → дужче);
3) [з’] + [ш] → [жч] (вузько → вужче).
Окрім цього, при творенні простої форми вищого ступеня
порівняння в окремих прислівниках випадають суфікси -к-, -ок- перед суфіксом
-ш- (швидко → швидше, широко → ширше).
Закріплення вивченого матеріалу
3.Записати текст.
Підкреслити прислівники, визначити їх ступені порівняння.
Значно
краще людині живеться, коли у неї є друзі. Вони швидко приходять на допомогу,
зараджують у біді, найтепліше зустрічають, дають поради і радіють її успіхам.
Дружба – безцінний скарб, який потрібно оберігати. Найгірше, коли цей скарб
втрачається. І людина, як одиноке зів’яле дерево, залишається сама.
Утворити просту і складену форми вищого
ступеня порівняння прислівників від слів: гарно, рано, далеко, зручно, часто,
швидко, просто, важко.
4. Віднови прислів’я.
Ліпше мати сто приятелів дві ліпше.
Берись дружно
легше плакати неначе.
Кожух краще новий, а приятель старий.
Одна голова добре, не
буде сутужно.
Удвох, кажуть люди, ніж бути ними ошуканим.
Не довіряти друзям ганебніше, ніж одного ворога.
Домашнє завдання
Вивчити § 33, виконати вправу 336;339
добрий день. що робити, якщо не завантажується таблиця?
ВідповістиВидалити