Перейти до основного вмісту

Українська мова  7 клас
Тема. Ступені порівняння прислівників
1.     Лінгвістична гра «Чи правда що…?»
-                     Прислівник – службова частина мови?
-                     У реченні прислівник и можуть виконувати синтаксичну роль обставини, присудка, означення?
-                     Прислівники змінюються за відмінками, родами числами?
-                     Прислівник виражає ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета?
-                     Слова «близький, далекий, високий» - це прислівники?
-                     Прислівник вголос утворений суфіксальним способом?
-                     Прислівник відповідає на питання як?, де?, коли?, куди?, звідки?...?
2.     Диктант – диспут
3.                Мовно-літературна п’ятихвилинка
(Враховуючи зміст, ритміку і римування, доберіть з довідки необхідні за змістом прислівники. Визначте розряд кожного з них).
Спекла пиріг, щоб друзів пригостити,
І заварила запашистий чай,
Бо хочеться так (як?)….. посидіти,
Погомоніти, адже стомилась (як?)…..
Від того, що зима у нас застрягла
(Як?)….,  і весна чогось не йде.
Що пташка під вікном не заспівала,
(Де?)… сніг, а квіточок – ніде.
І (як?)…., і (як?)…. пташині,
Що прилетіла до боліт своїх.
Вже березню кінець, а холод й (коли?)….
Земля біленька, бо (де?) …повсюди сніг.
Зійшлися друзі, наче й потепліло
Від щирих слів і від палких сердець.
На ранок – сонце, небо посвітліло,
Й зимі холодній (як?)….. прийшов кінець!
І на душі бальзам, весна розквітла,
По вулиці побігли ручаї.
Від друзів так багато світла!
Спасибі вам, ріднесенькі мої!
Довідка: просто, вкрай. надовго, повсюди, холодно, голодно, нині, повсюди, враз.
1.     Вправа «Мозковий штурм»
      

ДРУГ

Відданим, щирим, хоробрим, чесним, відвертим, люб’язним, лагідним, вірним, сумлінним, гостинним.
-                     До якого розряду за значенням відносяться дані прикметники?
-                     Утворіть від цих прикметників прислівники, наприклад, віддано..
-                     До якого розряду за значенням відносяться дані прислівники?
1.     Вправа «Навчаючись-учусь»
Спираючись на правила творення ступенів порівняння прикметників, утворіть ступені порівняння прислівників, які ви щойно утворили. Зробіть власні висновки про творення ступенів порівняння прислівників. Свої міркування звірте з теоретичним матеріалом підручника - теж, до речі, вашим другом,, який завжди прийде на допомогу.
2.                Аналіз таблиці
Розгляньте таблицю і з’ясуйте, як творяться ступені порівняння прислівників.











 Деякі прислівники простої форми вищого ступеня порівняння можуть утворюватися від різних коренів. Наприклад: добре → краще, погано → гірше, багато → більше.
В окремих прислівниках відбувається чергування приголосних:
1) [г] + [ш] → [жч] (дорого → дорожче);
2) [ж] + [ш] → [жч] (дуже → дужче);
3) [з’] + [ш] → [жч] (вузько → вужче).
Окрім цього, при творенні простої форми вищого ступеня порівняння в окремих прислівниках випадають суфікси -к-, -ок- перед суфіксом -ш- (швидко → швидше, широко → ширше).
Закріплення вивченого матеріалу
3.Записати текст. Підкреслити прислівники, визначити їх ступені порівняння.
Значно краще людині живеться, коли у неї є друзі. Вони швидко приходять на допомогу, зараджують у біді, найтепліше зустрічають, дають поради і радіють її успіхам. Дружба – безцінний скарб, який потрібно оберігати. Найгірше, коли цей скарб втрачається. І людина, як одиноке зів’яле дерево, залишається сама.
 Утворити просту і складену форми вищого ступеня порівняння прислівників від слів: гарно, рано, далеко, зручно, часто, швидко, просто, важко.
4. Віднови прислів’я.
Ліпше мати сто приятелів                               дві ліпше.
Берись дружно                                                легше плакати неначе.
Кожух краще новий,                                       а приятель старий.
Одна голова добре,                                         не буде сутужно.
Удвох, кажуть люди,                                       ніж бути ними ошуканим.
Не довіряти друзям ганебніше,                      ніж одного ворога.
 Домашнє завдання
 Вивчити  § 33, виконати вправу 336;339

Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

                                                           6 клас                                                   Українська мова Тема : Ступені порівняння якісних прикметників, їх   творення.                                                                                        ...

7.12 Літературна студія

  ТЕМА: Літературні жанри і стилі. .) 1. Згадайте, що таке літературний рід. 2. Які літературні роди ви знаєте? Які особливості мають твори цих родів? 3. Із творами яких жанрів ви знайомилися на уроках зарубіжної літератури? 4. Який жанр ви можете назвати улюбленим? Чому?     .2. Конкурс літературознавців (р Учитель наводить визначення літературних жанрів, що їх учні вивчали в 5-8 класах. Учні називають жанри. Правильна відповідь зараховується тій групі, яка назвала її першою. У конкурсі перемагає група, яка дала більше правильних відповідей. 1. Один із основних жанрів народної творчості та жанр літератури. Епічний сюжетний художній твір про вигадані та фантастичні події. (Казка.) 2. Епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, за обсягом посідає проміжне місце між романом і оповіданням. (Повість.) 3. Ліро-епічний алегоричний короткий твір, переважно віршований. Складається з оповідної частини та висновку-повчання. (Байка.) ...

6-А українська мова 3.04

Тема уроку.   Творення прикметник ів. Перехід прикметників у іменники   Усно дайте відповіді на питання. - Що називається прикметником? - На які питання відповідає прикметник? - З якою частиною мови узгоджуються прикметники? - Яким членом речення найчастіше виступає прикметник? - На які групи за значенням поділяються прикметники? - Прикметники якої групи мають ступені порівняння? - На які групи відмінювання поділяються прикметники? - Які способи творення слів ви знаєте? Письмово виконай завдання. Завдання   1 . Виконайте морфологічний розбір прикметника синявий.   Визначте загальну характеристику речення. Твердий синявий сніг грав на сонці самоцвітами. Завдання 2 . Виконуємо письмово. Вибірковий диктант. Із поданих словосполучень   випишіть з якісними прикметниками.                         Дерев’яне ві...