Перейти до основного вмісту

5-Є українська мова 10.04


Повторіть параграф 40 та розв'яєіть тести, виконайте вправу 473
1. Знати реченні зі звертанням
А) Кому розкажу печаль свою, сину;( « Колискова»)
Б) Ти заколисуй біль шукання ( « Ти з себе скинь»)
В) Де ж син твій чудесний?( « На Чернечій горі»)
Г) Я дихати не можу і вмерти теж не можу ( « Ночами просипаюсь»)
2.  Знайти речення з поширеним звертанням:
А) Мій син заснув обличчям до зірок ( « Ночами просинаюсь»)
Б) Вже й зорі випливли із хвиль і спокоєм милуються ( « Коли прийде мій друг»)
В) А ти , мій яворе зелений, стоїш при вході на подвірʼя
Г) Ті ластівки, здається, на тебе нарікають
3. Визначити речення,  у якому є риторичне звертання
    А) Батько, перед іменем твоїм стою в зажурі… ( «Перед іменем твоїм…»)
    Б) Ти, днино, теж стомилась, ти вже заснула… ( «На добраніч, днино…»)
    В) Мій краю буковинський! Ти до болю український , до згину дорогий. («Мій рідний край»)
    Г) Благословляю, сину, ті роки, що розчинила навстіж двері…(« Благословляю…»)
 4.Указати рядок, у якому сформована правильна відповідь:
    А) Звертання виступають членом речення.
    Б) На письмі звертання виділяються тільки комами
    В) Звертання виражене тільки іменником у формі Кл. відмінку
    Г) Звертання бувають поширені та непоширені.
5. У якому реченні є більше, ніж одне звертання?
    А) Падай, падай,  дощику ,вмий лице землиці («Падай, дощику…»)
    Б) Мрії, мої мрії, юністю зігріті…(« Мрії»)
    В) Ласкаве сонце, дякую за день (« На добраніч, днино»)
    Г) Хай ніч, любий сину, снує срібний шовк…(« Колискова»)
6.За допомогою яких розділових знаків може виділятися звертання на письмі?
    А) Двокрапки, тире і кома
     Б) Кома і знак оклику
     В) Тире і знак оклику
     Г) Тире, кома і знак оклику

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

7.12 Літературна студія

  ТЕМА: Літературні жанри і стилі. .) 1. Згадайте, що таке літературний рід. 2. Які літературні роди ви знаєте? Які особливості мають твори цих родів? 3. Із творами яких жанрів ви знайомилися на уроках зарубіжної літератури? 4. Який жанр ви можете назвати улюбленим? Чому?     .2. Конкурс літературознавців (р Учитель наводить визначення літературних жанрів, що їх учні вивчали в 5-8 класах. Учні називають жанри. Правильна відповідь зараховується тій групі, яка назвала її першою. У конкурсі перемагає група, яка дала більше правильних відповідей. 1. Один із основних жанрів народної творчості та жанр літератури. Епічний сюжетний художній твір про вигадані та фантастичні події. (Казка.) 2. Епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, за обсягом посідає проміжне місце між романом і оповіданням. (Повість.) 3. Ліро-епічний алегоричний короткий твір, переважно віршований. Складається з оповідної частини та висновку-повчання. (Байка.) 4. Великий за
                                                           6 клас                                                   Українська мова Тема : Ступені порівняння якісних прикметників, їх   творення.                                                                                                                                               Творення ступенів порівняння якісних прикметників                                                               Вищий ступінь                                                                                         Проста форма   Корінь або основа   Нульового ступеня      +    -ш-,-іш-   дорогий- дорожчий дужий-дужчий близький-ближчий високий-вищий                    Складна   форма Більш         менш     +     нульовий ступінь широкий -   більш широкий вузький – менш вузький                                                                                              

Українська мова 7-Д 31.03

Повторіть параграф 32, виконайте завдання. 1. Прислівник – це А) особлива форма дієслова; Б) змінна самостійна частина мови; В) незмінна самостійна частина мови. 2. Прислівник виражає А) ознаку предмета за дією; Б) ознаку або приналежність предмета якійсь особі; В) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета. 3. Прислівники уночі, вчора, влітку, щойно за значенням належать до групи, що означає А) спосіб дії; Б) місце дії; В) час дії. 4. У словосполученнях бачив змалку, довго плакав, сприймають по-різному прислівники виражають А) ознаку дії; Б) ознаку предмета; В) ознаку іншої ознаки. 5. Усі слова є прислівниками в рядку А стрімголов, змалечку, вперемішку, босоніж Б стромляючи, важко, легко, спересердя В не раз, зроду-віку, до дому, час від часу 6. Усі прислівники належать до одного розряду за значенням у рядку А тепло, таємно,   близько Б вночі, швидко, жартома, хитро В довкола, згори, торік, зопалу 7. Усі прислівники я