Перейти до основного вмісту

5-Є українська мова 8.04


Виконай завдання.
 «Відомості із синтаксису й пунктуації. Другорядні члени речення»
Рівень 1.
1. Які є види речень за метою висловлювання?
А Окличні;                   Б розповідні;               В неокличні.
2. Які є види речень за емоційним забарвленням?
А Спонукальні;            Б розповідні;               В окличні.
3. Який серед перелічених членів речення є головним?
А Означення;               Б додаток;                    В присудок.
4. Який серед перелічених членів речення є другорядним?
А Підмет;                     Б обставина;                В присудок.
5. На які питання відповідає обставина?
А Хто? що?;                 Б де? коли?;                 В який? чий?
6. У якому реченні виділене слово є додатком?
А Летять у далекому вирії гуси.   Б Кожна травичка на своєму корені росте.
В Вишиває осінь золоті квітки.
7. У якому реченні виділене слово є означенням?
А Сонце вже ховалось за гори.     Б Узгір’я хмариною спускалось в море.
В Повіяв ранковий вітер.
8. Укажіть словосполучення, в якому залежне слово стоїть перед головним.
А смачний пиріжок               Б книжки для дітей      В чай з молоком
9. У якому реченні правильно виділене означення?
А Задумалось глибоко поле.                  Б А ми ту червону калину підіймемо.
В Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.
10. Яке речення є спонукальним?
А Нарешті прийшло літо!              Б Не бійтесь заглядати у словник.
В Синичко-сестричко, де твоє гніздечко?
11. У якому реченні виділене слово є додатком?
А Шумить, не стихає бурхливе море.    Б Мерехтить роса навколо на зеленій мураві.
В Вітер пісню співає стоголосо.
12. У якому словосполученні правильно виділене залежне слово?
А Утихло кругом;                Б співають півні;                   В стоїть над водою.
Рівень 2.
13. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
Прохолодним ранком пролітали над поля­ми журавлі.
А підмет
2 Прохолодним ранком пролітали над поля­ми журавлі.
Б означення
3 Прохолодним ранком пролітали над поля­ми журавлі.
В додаток
4 Прохолодним ранком пролітали над поля­ми журавлі.
Г присудок
5 Прохолодним ранком пролітали над поля­ми журавлі.
Д обставина
14. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
А додаток
2 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
Б означення
3 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
В обставина
4 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
Г присудок
5 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
Д підмет
15. Зробіть синтаксичний розбір речення
Увечері червоним великим колом заходило сонце


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

7.12 Літературна студія

  ТЕМА: Літературні жанри і стилі. .) 1. Згадайте, що таке літературний рід. 2. Які літературні роди ви знаєте? Які особливості мають твори цих родів? 3. Із творами яких жанрів ви знайомилися на уроках зарубіжної літератури? 4. Який жанр ви можете назвати улюбленим? Чому?     .2. Конкурс літературознавців (р Учитель наводить визначення літературних жанрів, що їх учні вивчали в 5-8 класах. Учні називають жанри. Правильна відповідь зараховується тій групі, яка назвала її першою. У конкурсі перемагає група, яка дала більше правильних відповідей. 1. Один із основних жанрів народної творчості та жанр літератури. Епічний сюжетний художній твір про вигадані та фантастичні події. (Казка.) 2. Епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, за обсягом посідає проміжне місце між романом і оповіданням. (Повість.) 3. Ліро-епічний алегоричний короткий твір, переважно віршований. Складається з оповідної частини та висновку-повчання. (Байка.) 4. Великий за
                                                           6 клас                                                   Українська мова Тема : Ступені порівняння якісних прикметників, їх   творення.                                                                                                                                               Творення ступенів порівняння якісних прикметників                                                               Вищий ступінь                                                                                         Проста форма   Корінь або основа   Нульового ступеня      +    -ш-,-іш-   дорогий- дорожчий дужий-дужчий близький-ближчий високий-вищий                    Складна   форма Більш         менш     +     нульовий ступінь широкий -   більш широкий вузький – менш вузький                                                                                              

Українська мова 7-Д 31.03

Повторіть параграф 32, виконайте завдання. 1. Прислівник – це А) особлива форма дієслова; Б) змінна самостійна частина мови; В) незмінна самостійна частина мови. 2. Прислівник виражає А) ознаку предмета за дією; Б) ознаку або приналежність предмета якійсь особі; В) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета. 3. Прислівники уночі, вчора, влітку, щойно за значенням належать до групи, що означає А) спосіб дії; Б) місце дії; В) час дії. 4. У словосполученнях бачив змалку, довго плакав, сприймають по-різному прислівники виражають А) ознаку дії; Б) ознаку предмета; В) ознаку іншої ознаки. 5. Усі слова є прислівниками в рядку А стрімголов, змалечку, вперемішку, босоніж Б стромляючи, важко, легко, спересердя В не раз, зроду-віку, до дому, час від часу 6. Усі прислівники належать до одного розряду за значенням у рядку А тепло, таємно,   близько Б вночі, швидко, жартома, хитро В довкола, згори, торік, зопалу 7. Усі прислівники я