Перейти до основного вмісту

6-Є українська мова 21.09

 

Пряма мова

 

 

        – Яке речення називається складним?

        – Які розділові знаки ставляться між простими реченнями у складному?

        – Які види зв'язку існують між простими реченнями у складному?

    

 

     Завдання: прослухайте речення і знайдіть висловлювання, яке належить

 певній особі, у даному випадку — Андерсену. «Щоб жити, потрібні сонце,

 воля і маленька квітка»,— говорив великий казкар Ганс Крістіан Андерсен.

 

      Пряма мова — дослівно відтворене висловлювання якоїсь особи. Речення

 з прямою мовою складається з двох частин: висловлювання певної особи і слів

 автора.

 

             Опрацювання схем.

              А: «П?».

             «П»,— а.

             «П!?» — а.

             «П,— а,— п?!»

           

Пояснювальний диктант.

  Раз мені казала мати: «Можеш мов багато знати, кожну мову шанувати, та

 одну із мов усіх щоб у серці ти зберіг» (М. Хоросницька). «Ой, яка чудова

 українська мова!» — захоплено писав український поет Олександр Підсуха.

 Дмитро Білоус вигукує: «Ти наше диво калинове,  кохана материнська мово!».    

 «Той лиш пошани достоїн, хто мову шанує свою»,— підкреслював Володимир

 Сосюра.

 

           

      Перебудувати подане складне речення на речення з прямою мовою і

 словами автора. Слова автора поставити спочатку перед прямою мовою, потім  

   після неї. Записати, правильно вживаючи розділові знаки.

       На плакаті написано, щоб учні дружили з книгою — джерелом знань.

       Учитель природознавства сказав, що завтра ми будемо працювати в саду.

       Вихователька попередила нас, щоб ми були уважні, коли переходимо

   дорогу чи вулицю.

 

       Списати речення , поставити розділові знаки і лапки.

       Чому ти вириваєш сторінки з підручника питає вчителька маленького Борю.А я не всі вириваю тільки прочитані відповідає той. Чому знов запитує  вчителька. Щоб помилково двічі не прочитати теж саме відповів Боря.

       Учитель розповів про пори року й запитав Хто мені скаже який час

 найкращий для збирання яблук. Маленький Миколка підняв руку Коли собака

 на цепу.                                        (Із «Книги веселої мудрості».)

 

              Творча робота.

        Завдання: перебудувати речення з прямою мовою у складні.

 

     Я запитала сестру: «Ти вивчила вірш?»

     Мама попросила Оксанку: «Полий квіти».

     «Ти бачила виставу "Наталка Полтавка"?»— запитала Марина подругу.           

     Декарт писав: «Читання книги — це ніби розмова з найкращими людьми

минулих віків».

 

         Завдання: скласти схеми речень із прямою мовою.

 

     «Ті школярі,—писав В.О.Сухомлинський,—які нічого, крім підручників,

  не читають, дуже поверхово оволодівають знаннями». (Із журналу.)

      Прощаючись він сказав: «Я хочу, щоб ви добре вчились, друзі». (З газети.)

      «Завдання буде виконано»,— рішуче вимовив Павлик. (О.Гончар.)

      «Чи не час нам в дорогу?» — спитала Соломія. (М.Коцюбинський.)

 

            3. Робота з підручником.

       c.17-18

 

 

        – Що називається прямою мовою?

        – Які розділові знаки ставляться при прямій мові?

 

 

 

       Домашнє завдання. Опрацювати § 5, виконати вправу 42

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

7.12 Літературна студія

  ТЕМА: Літературні жанри і стилі. .) 1. Згадайте, що таке літературний рід. 2. Які літературні роди ви знаєте? Які особливості мають твори цих родів? 3. Із творами яких жанрів ви знайомилися на уроках зарубіжної літератури? 4. Який жанр ви можете назвати улюбленим? Чому?     .2. Конкурс літературознавців (р Учитель наводить визначення літературних жанрів, що їх учні вивчали в 5-8 класах. Учні називають жанри. Правильна відповідь зараховується тій групі, яка назвала її першою. У конкурсі перемагає група, яка дала більше правильних відповідей. 1. Один із основних жанрів народної творчості та жанр літератури. Епічний сюжетний художній твір про вигадані та фантастичні події. (Казка.) 2. Епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, за обсягом посідає проміжне місце між романом і оповіданням. (Повість.) 3. Ліро-епічний алегоричний короткий твір, переважно віршований. Складається з оповідної частини та висновку-повчання. (Байка.) 4. Великий за
                                                           6 клас                                                   Українська мова Тема : Ступені порівняння якісних прикметників, їх   творення.                                                                                                                                               Творення ступенів порівняння якісних прикметників                                                               Вищий ступінь                                                                                         Проста форма   Корінь або основа   Нульового ступеня      +    -ш-,-іш-   дорогий- дорожчий дужий-дужчий близький-ближчий високий-вищий                    Складна   форма Більш         менш     +     нульовий ступінь широкий -   більш широкий вузький – менш вузький                                                                                              

Українська мова 7-Д 31.03

Повторіть параграф 32, виконайте завдання. 1. Прислівник – це А) особлива форма дієслова; Б) змінна самостійна частина мови; В) незмінна самостійна частина мови. 2. Прислівник виражає А) ознаку предмета за дією; Б) ознаку або приналежність предмета якійсь особі; В) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета. 3. Прислівники уночі, вчора, влітку, щойно за значенням належать до групи, що означає А) спосіб дії; Б) місце дії; В) час дії. 4. У словосполученнях бачив змалку, довго плакав, сприймають по-різному прислівники виражають А) ознаку дії; Б) ознаку предмета; В) ознаку іншої ознаки. 5. Усі слова є прислівниками в рядку А стрімголов, змалечку, вперемішку, босоніж Б стромляючи, важко, легко, спересердя В не раз, зроду-віку, до дому, час від часу 6. Усі прислівники належать до одного розряду за значенням у рядку А тепло, таємно,   близько Б вночі, швидко, жартома, хитро В довкола, згори, торік, зопалу 7. Усі прислівники я