Перейти до основного вмісту

7-А Укр.літ 14.09.2020

 

Тема. Коломийки

.

·        Яка пісня називається народною? (Невеликий усний віршований твір, складений народом, який співається)

·        Яким чином складалися народні пісні? (Людина або група людей, зважаючи на власні почуття: радості, хвилювання, смутку,— а також під час виконання будь-якого виду роботи складали текст і добирали до нього мелодію)

·        Що вам відомо про народні танці? (Танці звичайно виконувалися в супроводі музики. Однак у давнину по селах, коли збиралася молодь або дорослі на гулянку, не завжди могли бути музики, а тому люди танцювали, співаючи веселих пісень (танцювальні пісні мають переважно жартівливий характер).

·        Як темп музики залежить від танцю? (Темп музики, співу залежить від темпу танцю. У хороводних піснях темп не дуже швидкий: разом танцювало багато людей, через що темп трохи уповільнений, рухи плавні. Гопак танцюють хоч і кілька людей, але кожен окремо або парами, тому дуже швидко («дрібно»), рухи поривчасті. Гопакові пісні мають також швидкий темп, що позначається не тільки на мелодії, а й на самому тексті)

·        Які ви знаєте пісні, що використовуються під час танців? (Найпопулярнішою в народі є гопакова пісня «Гречаники», «Подоляночка»)

 

Коломийкице  коротенькі дворядкові пісеньки, що можуть виступати як приспівки до танцю або існувати незалежно від нього.

 

Робота з підручником ст.14-19.

.

1.     Про кого розповідається в коломийці?

2.     Що ми дізналися про дозвілля молоді?

3.     Як вплинула гра сопілки на дівчину?

4.     Які рядки вказують на те, що в хлопця добре виходить грати на сопілці?

Аналізуємо зміст.

1.     Яку будову має твір?

2.     За змістом коломийка є яка?

3.     Який пафос пісні?

4.     У яких словах «порушено» наголос?

Тема: зображення молоді, яка вміє і добре працювати, і весело відпочити під спів коломийок.

 Ідея: возвеличення прагнення молоді весело проводити час (співи, танці, музика, різноманітні розваги).

V. Керована практика (7 хв)

 «Жартівливі коломийки»

Тема: зображення у жартівливому тоні повсякденного життя молоді, її стосунків і трудової діяльності.

Ідея: засудження ліні, легковажності, намагання скористатися чужим майном.

Основна думка: тільки повсякденна праця облагороджує людину, прикрашає її як зовні, так і внутрішньо; бездіяльність нівечить людину, робить її не пристосованою до будь-якої господарської діяльності.

 Композиція.
Даний цикл складається з двадцяти
шести куплетів по два рядки.
Більша частина коломийок присвячена розповіді про Івана-Подоляна, його неординарну діяльність; шкоду, яку він учинив городині, решта — розповідь про ледачих Андрія та його дівку.

У циклі розповідається про:

ü лінь;

ü красу зовнішню і внутрішню;

ü невміння виконувати домашню роботу;

ü шкоду, завдану городині (гарбузинню);

ü надмірну балакучість (плітки);

ü намагання скористатися чужим.

Обговорення змісту

Коли і для чого людина жартує?
Чому у жартівливих коломийках значна увага приділяється молоді, а саме дозвіллю, взаємостосункам, діяльності, господарюванню?
Що смішного, на ваш погляд, у цих коломийках?
Через що Іван-Подолян заплутався у гарбузах?
 Що свідчить про ледачість Івана?
Як Іван характеризує свою жінку? Чи така у вас мати? Відповідь обґрунтуйте.
Чи є у вас ледачі знайомі, друзі? Як ви до них ставитеся?
Доберіть синоніми, антоніми різних частин мови до слів «ледачий», «працьовитий».
Застосовуючи текст коломийок, охарактеризуйте діяльність Івана-Пололяна?
«Посіяв… файку жита, а цибух пшениці»;
«На припічку молотив, у запічку віяв»;
«Під припічком наорав, пшениці насіяв»;
«Тримав став на печі, черпав воду саком,
Ловив рибу грабельками, стріляв птахи маком»;
«Замотався в гарбузи та й наробив шкоди»)
 Які ліки ви можете запропонувати від ліні?
Над ким і чим жартують ці твори?

VІІ. Домашня практика  (3 хв)

1.     Підготувати виразне читання коломийки

 На вибір:

2.     Підручник завдання 8, ст.20.

3.     Знайти і принести на наступний урок сучасні коломийки.

4.     Написати есе на тему «Значення коломийок»

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

7.12 Літературна студія

  ТЕМА: Літературні жанри і стилі. .) 1. Згадайте, що таке літературний рід. 2. Які літературні роди ви знаєте? Які особливості мають твори цих родів? 3. Із творами яких жанрів ви знайомилися на уроках зарубіжної літератури? 4. Який жанр ви можете назвати улюбленим? Чому?     .2. Конкурс літературознавців (р Учитель наводить визначення літературних жанрів, що їх учні вивчали в 5-8 класах. Учні називають жанри. Правильна відповідь зараховується тій групі, яка назвала її першою. У конкурсі перемагає група, яка дала більше правильних відповідей. 1. Один із основних жанрів народної творчості та жанр літератури. Епічний сюжетний художній твір про вигадані та фантастичні події. (Казка.) 2. Епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, за обсягом посідає проміжне місце між романом і оповіданням. (Повість.) 3. Ліро-епічний алегоричний короткий твір, переважно віршований. Складається з оповідної частини та висновку-повчання. (Байка.) 4. Великий за
                                                           6 клас                                                   Українська мова Тема : Ступені порівняння якісних прикметників, їх   творення.                                                                                                                                               Творення ступенів порівняння якісних прикметників                                                               Вищий ступінь                                                                                         Проста форма   Корінь або основа   Нульового ступеня      +    -ш-,-іш-   дорогий- дорожчий дужий-дужчий близький-ближчий високий-вищий                    Складна   форма Більш         менш     +     нульовий ступінь широкий -   більш широкий вузький – менш вузький                                                                                              

Українська мова 7-Д 31.03

Повторіть параграф 32, виконайте завдання. 1. Прислівник – це А) особлива форма дієслова; Б) змінна самостійна частина мови; В) незмінна самостійна частина мови. 2. Прислівник виражає А) ознаку предмета за дією; Б) ознаку або приналежність предмета якійсь особі; В) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета. 3. Прислівники уночі, вчора, влітку, щойно за значенням належать до групи, що означає А) спосіб дії; Б) місце дії; В) час дії. 4. У словосполученнях бачив змалку, довго плакав, сприймають по-різному прислівники виражають А) ознаку дії; Б) ознаку предмета; В) ознаку іншої ознаки. 5. Усі слова є прислівниками в рядку А стрімголов, змалечку, вперемішку, босоніж Б стромляючи, важко, легко, спересердя В не раз, зроду-віку, до дому, час від часу 6. Усі прислівники належать до одного розряду за значенням у рядку А тепло, таємно,   близько Б вночі, швидко, жартома, хитро В довкола, згори, торік, зопалу 7. Усі прислівники я