Тема: Інсценування та виразне читання творів літстудійців. Засоби контекстуально-синонімічного
увиразнення літературного мовлення. Обговорення творів, висловлювання власних
думок та створення ілюстрацій до написаних творів.
відкритих заходів
студії, малюнки та ілюстрації дітей до творів, візитка літстудійця
- Що ж таке Творчість? Де її початки, джерела? Чи
може існувати вона без кропіткої праці? Чи можна навчитися писати не маючи
таланту? Що ж, на вашу думку, талант? ( діти відповідають)
- А як творите ви, коли для вас наступає найкраща
пора для написання твору чи створення малюнку?
- Які засоби контекстуально-синонімічного увиразнення літературного мовлення ви вживаєте?
Назвіть їх!
Що є неодмінними ознаками художнього образу?
є:
-
те, що він дає художнє пізнання життя;
-
те, що він справляє емоційний вплив на
людей;
-
те, що він, творчо відображаючи дійсність,
містить у собі художнє узагальнення.
Засоби творення образів і прийоми типізації:
-
зображення вчинків, дії
образів-персонажів;
-
портретне зображення;
-
мова персонажів;
-
пряма авторська характеристика;
-
виділення провідної риси характеру;
-
перебільшення.
- Правильно. А
зараз перевіримо домашнє завдання. Коли ваш товариш буде виразно читати свій
твір, не лише уважно слухайте, а і занотовуйте, що вам сподобалося, що – ні,
чому, якби написали (чи змінили щось ви). Але спочатку об’єднаємося у три групи за бажанням: група критиків,
група художників та група митців-письменників.
-
(
Діти об’єднуються у групи. Групова робота).
-
Згадаємо,
які вимоги до виразного читання?
-
Логічний
наголос на конкретному слові, рядку, емоційна передача змісту, якщо потрібно –
відповідна міміка, жести.
(Далі учні із групи письменників
читають власні твори.).
-
Давайте
оцінимо виразне читання власного твору за 12-бальною шкалою оцінювання,
враховуючи і логічний наголос на конкретному слові, рядку, і емоційну передачу
змісту, і відповідні міміку, жести. Наша
група художників зможе намалювати ілюстрації-експромти до вибраного ними твору,
група критиків – висловить наприкінці змагання власні думки)
(Триває обговорення творів. Кожен оцінює власний твір і прочитаний
товаришем, записують на окремому листку, який приготував керівник гуртка.
(Листок передається. Навпроти прізвища читця ставлять оцінку. Сам читець
записує назву твору.)
- Оголошуємо
результати.
1. Тепер, використовуючи різноманітні художні
засоби, тропи кожен з вас повинен написати на вибрану тему вірш, есе, коротке
оповідання, драматичний етюд чи
гумореску:
У сяйві барв прекрасна Україна.
Діти, зараз у нас парна
робота. Але незвичайно парна, бо ви повинні будете дібрати до своєї
творчої письменницької пари або художника, або актора, або критика, і це уже
буде парно-групова творча група. Ви повинні не просто написати, а і інсценізувати
написане вами.
Після інсценізації створеного вами всі
проілюстровані твори здаємо головному редактору Омельяновій Юлії, яка творитиме
експромт-газету «Віконечко» разом із прес-секретарем Бабаликом Олександром.
( Діти-письменники
методом жеребкування беруть листочок з темою. У свою групу обирають
художника, критика чи актора. Редколегія сідає окремо і працює над макетом
святкового номера «Весна-красна зі святами в Україні нашій славній»)
Не забувайте про засоби
контекстуально-синонімічного увиразнення літературного мовлення.
Картки-підказки – на дошці.
( Діти, об’єднані
у групи, працюють. Пишуть, малюють, критики пишуть есе. Триває і репетиція.
Адже потрібно інсценізувати своє творіння. Редколегія працює. Час – 15 – 20
хвилин.)
.
1. Творчі групи інсценують колективно створену
роботу ( драматичний вірш, оповідання чи гумореску). Показують ілюстрацію до
неї. Віддають Р е д к о л е г і ї, яка, разом з керівником, оцінює роботу.
2. Іде створення газети. Наклеюють, якщо потрібно
вирізавши, творчу роботу, прикрашають аплікаціями. Допомагають усі члени
студії. Іде жвава творча заключна робота над створенням проекту заняття –
газети «Весна-красна зі святами в Україні нашій славній»
3. Заключне слово керівника літстудії:
- Чого ми навчилися на нашому занятті?
( Використовувати у творах різні художні засоби,
створювати ілюстрації до твору, інсценізувати твір та брати участь у
виготовленні колективного проекту – газети «Віконечко»).
-
Хто вийшов переможцем?
-
Усі ми – творчі, кожен по-своєму,
особистості, тому і гарно написали, проілюстрували, інсценізували твори.
-
Чи досягли ми мети і завдань заняття?
-
Чи сподобалася вам наша сьогоднішня
газета?
-
Які будуть у вас побажання?
4. Домашнім завданням буде:
створити
вдома самостійну творчу роботу з ілюстраціями та підготувавши її виразне
інсценізоване читання.
Коментарі
Дописати коментар