Перейти до основного вмісту

5-Є українська література 10.04


Виконайте тести.

І – ІІ рівні (6 балів)

1. У «Повісті минулих літ» розповідь про історію України ведеться від найдавніших
    часів до:
   а) 988 року;
   б) 1036 року;
   в) 1110 року;
   г) 1240 року.
2. Християнська віра стала «плодитися й поширюватися, і ченці-чорноризці помно-
    жуватися» за князювання:
   а) Святослава;
   б) Володимира;
   в) Ольги;
   г) Ярослава Мудрого.
3. Великим володарем Землі й царем самого пекла названо у творі Олександра Оле-
    ся «Микита Кожум’яка»:
   а) Микиту Кожум’яку;
   б) Князя;
   в) Змія;
   г) Микитиного батька.
4. Найголовніший заповіт Ярослава Мудрого синам (твір «Ярослав Мудрий») поля-
    гав у тому, щоб вони:
   а) любили книги;
   б) жили в злагоді;
   в) дбали про рідний народ;
   г) завойовували нові землі.
5. У літописному оповіданні «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого бу-
    дівництва в Києві. Похвала книгам» НЕ згадано про таку архітектурну пам’ятку,
    як :
   а) Софія Київська;
   б) Золоті ворота;
   в) Володимирський собор;
   г) монастир Святої Ірини.
6.  Для драматичного твору характерна така ознака, як:
   а) детальні портрети;
   б) розлогі пейзажі;
   в) будується на розмові дійових осіб;
   г) розповідь від імені оповідача.        


ІІІ рівень (3 бали)

1. Дайте визначення літопису.

2. Розкрийте зміст заповіту Ярослава Мудрого (за твором Олександра Олеся) :

                                              Як не будете всі разом
                                              Йти до спільної мети,
                                              Ви, державу зруйнувавши,
                                              Подастеся у світи.

3. З’ясуйте, кому з дійових осіб казки «Микити Кожум’яка» належить репліка:

                       Дійова особа                                          Репліка

               1)  Князь                                          А   Та в мені живе надія,
                                                                              Що загине й він колись,
                                                                              І потоки людських сліз
                                                                              Згодом висохнуть росою…
               2)  Микита                                       Б\  Все дарма…Але в неволі
                                                                              Мусим крикнути: «Доволі!»,
                                                                              Досить вам зубів і лап!
                                                                              Хто не бореться, той раб!                                                        
               3)  Князівна                                     В   Не прошу нічого в тебе,
                                                                              Та мені того й не треба;
                                                                               Я хотів лише тобі
                                                                               Помогти в тяжкій журбі…
               4)  Воєвода                                       Г   Скарбів, діти, я не хочу…
                                                                               Що б робив я з скарбом тим?!
                                                                               Недосяжна зірка в небі.
                                                                               Хоч і сяє вона всім.
                                                                         Д   Мусим ми скоритись долі –
                                                                               Вітром гнеться й дуб у полі.


ІV рівень (3 бали)

Напишіть невеличку творчу роботу на тему: «Пригодницька повість сучасної пись-
менниці Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі». Фантастичне і реальне у ній».



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

7.12 Літературна студія

  ТЕМА: Літературні жанри і стилі. .) 1. Згадайте, що таке літературний рід. 2. Які літературні роди ви знаєте? Які особливості мають твори цих родів? 3. Із творами яких жанрів ви знайомилися на уроках зарубіжної літератури? 4. Який жанр ви можете назвати улюбленим? Чому?     .2. Конкурс літературознавців (р Учитель наводить визначення літературних жанрів, що їх учні вивчали в 5-8 класах. Учні називають жанри. Правильна відповідь зараховується тій групі, яка назвала її першою. У конкурсі перемагає група, яка дала більше правильних відповідей. 1. Один із основних жанрів народної творчості та жанр літератури. Епічний сюжетний художній твір про вигадані та фантастичні події. (Казка.) 2. Епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, за обсягом посідає проміжне місце між романом і оповіданням. (Повість.) 3. Ліро-епічний алегоричний короткий твір, переважно віршований. Складається з оповідної частини та висновку-повчання. (Байка.) 4. Великий за
                                                           6 клас                                                   Українська мова Тема : Ступені порівняння якісних прикметників, їх   творення.                                                                                                                                               Творення ступенів порівняння якісних прикметників                                                               Вищий ступінь                                                                                         Проста форма   Корінь або основа   Нульового ступеня      +    -ш-,-іш-   дорогий- дорожчий дужий-дужчий близький-ближчий високий-вищий                    Складна   форма Більш         менш     +     нульовий ступінь широкий -   більш широкий вузький – менш вузький                                                                                              

Українська мова 7-Д 31.03

Повторіть параграф 32, виконайте завдання. 1. Прислівник – це А) особлива форма дієслова; Б) змінна самостійна частина мови; В) незмінна самостійна частина мови. 2. Прислівник виражає А) ознаку предмета за дією; Б) ознаку або приналежність предмета якійсь особі; В) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета. 3. Прислівники уночі, вчора, влітку, щойно за значенням належать до групи, що означає А) спосіб дії; Б) місце дії; В) час дії. 4. У словосполученнях бачив змалку, довго плакав, сприймають по-різному прислівники виражають А) ознаку дії; Б) ознаку предмета; В) ознаку іншої ознаки. 5. Усі слова є прислівниками в рядку А стрімголов, змалечку, вперемішку, босоніж Б стромляючи, важко, легко, спересердя В не раз, зроду-віку, до дому, час від часу 6. Усі прислівники належать до одного розряду за значенням у рядку А тепло, таємно,   близько Б вночі, швидко, жартома, хитро В довкола, згори, торік, зопалу 7. Усі прислівники я